تلاش و رایزنی برای تاسیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

 | تاریخ ارسال: 1396/4/28 | 

روز سه شنبه در جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه، مدیر همکاری‌های بین‌الملل، رئیس دانشکده‌ی علوم انسانی و اجتماعی و استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی و آقای دکتر عبدالحمید علیزاده مدیرکل دانشجویان خارجی وزارت علوم و خانم قنبری کارشناس امور دانشجویان خارجی، در باره‌ی توانمندی‌های دانشگاه برای تاسیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی بحث و بررسی شد.

ابتدا دکتر کریمی، دانشگاه و زمینه‌های فعالیت بین‌المللی آن را معرفی کرد. سپس دکتر شادروی‌منش مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، از تاریخچه و افتخارات و همچنین تجربیات ارزنده‌ی استادان این گروه بویژه در زمینه‌ی تدریس زبان فارسی به دانشجویان کشورهای مختلف ازجمله اسپانیا، هند، بوسنی و هرزگوین، اوکراین، کلمبیا، مالزی، عربستان، ارمنستان، روسیه و بنگلادش و همچنین سابقه‌ی برگزاری چندین دوره‌ی دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی برای استادان و دانشجویان خارجی در دانشگاه خوارزمی سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که با این تجربه‌ی موفق و درخشان، بتوانیم مرکز یادشده را بخوبی سامان دهیم.

سپس رئیس دانشگاه و رئیس دانشکده در باره‌ی اهمیت موضوع و عزم جزم دانشگاه برای تاسیس این مرکز سخن گفتند و روحیه‌ی فعالیت‌های بین‌المللی گروه زبان و ادبیات فارسی را دلیل مهم و تعیین کننده‌ای در این تصمیم‌گیری دانستند.

در پایان آقای دکتر علیزاده ضمن ابراز خوشحالی و قدردانی از توان علمی و تجربی استادان این گروه و تاکید بر اهمیت جذب دانشجویان خارجی از نظر علمی، فرهنگی و اقتصادی، اعلام کرد که   وزارت علوم در این زمینه خواهان همکاری بیش از پیش با دانشگاه خوارزمی است و موضوع تاسیس این مرکز را طبق قوانین و استانداردهای وزارت علوم با جدیت پیگیری خواهد کرد.

امیدواریم با صدور مجوز تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، دانشگاه خوارزمی بیش از پیش، نقش مهم و پررنگی در گسترش زبان فارسی و جذب دانشجویان خارجی برای رشته‌های مختلف ایفا کند.

لینک خبر در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1042 بار   |   دفعات چاپ: 55 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر