برگزاری کارگاه تخصصی؛ تشریفات در مناسبات بین‌المللی به میزبانی مرکز روابط بین‌الملل دانشگاه خوارزمی

 | تاریخ ارسال: 1403/2/11 | 
مرکز روابط بین‌الملل دانشگاه خوارزمی اقدام به برگزاری "کارگاه تخصصی؛ تشریفات، مناسبات، بدرقه، حفاظت و آیین سخن در مناسبات بین‌المللی" با همکاری سازمان امور دانشجویان نمود.
در این نشست که در روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در سالن ۱۷ شهریور دانشگاه خوارزمی برگزار شد، بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان داوطلب آموزش تشریفات رسمی و بین المللی از دانشگاه‌های سراسر کشور برای هماهنگی و آموزش در برگزاری نمایشگاه جذابیت‌های تحصیلی ایران، شرکت نمودند. در ابتدای این کارگاه، ریاست محترم مرکز روابط بین‌الملل جناب آقای دکتر علی عظیمی وقار ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، براهمیت این رویداد و هرچه با شکوه‌تر برگزار نمودن آن تاکید نمودند. در ادامه این جلسه، جناب آقای حسین نیکوفر، مسئول اسبق آموزش تشریفات و اسکورت ستاد کل نیروهای مسلح کشور، به عنوان مدرس در خصوص آیین تشریفات در روابط بین‌الملل به ایراد سخن پرداختند.
در راستای این سخنرانی، آقای نیکوفر به توضیح و تبیین ضرورت تشریفات، اصول کلی تشریفات، قوانین کلی تشریفات بین‌المللی، جایگاه پرچم و دکوراسیون رسمی، هدف از پذیرایی‌های دیپلماتیک، نحوه معارفه و خداحافظی، لباس در مراسم و مناسبت‌های دیپلماتیک پرداختند. در ادامه ایشان در رابطه با اصول میهمان‌نوازی در مراسم دیپلماتیک، ضیافت‌ هیات‌های دولتی، وظایف کارشناس تشریفات، چگونگی نصب عکس مقامات رسمی و قواعد حاکم بر آن، آداب لباس پوشیدن برای آقایان و خانم‌ها، حفاظت و حراست در تشریفات، اسکورت و همراهی مقامات و آداب بیان و سخن در رویدادها، ملاقات های دیپلماتیک پرداختند. در پایان این کارگاه، نمایندگان سازمان امور دانشجویان از جمله جناب آقای دکتر محمدی ثانی پیرامون کارگاه‌های تکمیلی، فرایند گزینش و صدور گواهی‌نامه برای دانشجویان صحبت کرده و به پرسش‌های شرکت کنندگان پاسخ دادند. امید است در راستای این نشست و نشست های مشابه دانشگاه خوارزمی میزبان شایسته¬ای در برگزاری نمایشگاه جذابیت‌های تحصیلی ایران باشد.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 396 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر