گزارش تکمیلی مراسم گرامیداشت "هفته دفاع مقدس" گزارش تکمیلی مراسم گرامیداشت

 | تاریخ ارسال: 1397/7/8 | 

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، ظهر روز سه شنبه  3/7/97 مراسم گرامیداشت "هفته دفاع مقدس" با حضور سردار حاج علی فضلی فرمانده محترم دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع)، مسئولان و کارکنان دانشگاه خوارزمی در سالن غدیر _ پردیس کرج برگزار شد.
در ابتدای مراسم آقای دکتر مرتضی تهامی معاون فرهنگی دانشگاه ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: "هفته دفاع مقدس، هفته پیروزی ایمان بر کفر است". وی افزود: در این هفته با یادآوری رشادت ها، فضیلت ها و جوانمردی ها روبه رو  هستیم.
معاون فرهنگی دانشگاه خاطر نشان کرد: با ایمان واقعی به خداوند یکتا در جنگی که 52 کشور حامی آن بودند پیروز شدیم. دکتر تهامی در پایان گفت: انشالله پاسدار حقیقی راه شهیدان، رزمندگان و جانبازان باشیم و در سنگر علم و دانش بر استکبار فائق شویم.
سردار فضلی فرمانده محترم دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دشمن بعثی هیچگونه شناختی از رهبر کبیر انقلاب، نیروهای مسلح و مردم عزیزمان نداشت. وی با بیان اینکه "شناخت" باید با "تحلیل" همراه باشد افزود: در شروع جنگ ۱۶۰۸ کیلومتر از مرزهای ایران درگیر جنگ شد و شهرهای دیگر مورد بمباران هوایی قرار گرفتند. دشمن به پشتوانه تجهیزات نظامی پیشرفته که کشورهای مختلف در اختیارش قرار داده بودند در صدد اشغال خرمشهر بود و به سرعت آن را محاصره کرد، اما فرزندان این سرزمین با دست خالی ولی با ایمان قوی به مدت ۳۴ روز در مقابل آن ها مقاومت کردند.
وی  با  اشاره  به حوادث حوادث امنیتی برخی از استان‌های درگیرشده در جنگ تبیین کرد: در آن روز‌ها ۱۷ هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام شد. ایشان افزود: صدام و نیرو‌های رژیم بعثی به فکر دستیابی به پایتخت بودند، طوری که به خیال خود ظرف یک هفته تهران را تصرف یا حداقل منطقه نفتی خوزستان را از ایران جدا کنند.
ایشان افزود: قبل  از جنگ تحمیلی چیزی حدود 636 بار تجاوز به شهرهای مرزی اتفاق افتاد. ما  در اوایل جنگ سلاحی  نداشتیم که 50 کیلومتر جلوتر از مرزها را در برگیرد.
فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) تشریح کرد: رزمندگان ما که بسیاری از آن‌ها شهید شدند آن‌چنان جوانمردانه در خط مقدم جنگیدند که نیرو‌های عراقی یا کشته شدند یا به اسارت ما درآمدند و درنهایت رزمندگان ما به دشمن غلبه کردند.
سردار فضلی در بخش دیگری با اشاره به نقش مهم رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: رزمندگان استان البرز نیز در دوران دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشتند، بنده شهادت می‌دهم که مردم این استان تمام ظرفیت خود را درراه انقلاب به‌کاربرده و در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس حضوری فعال داشته‌اند.
 
فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) در خاتمه افزود: دشمن امروز شروطی برای پذیرفتن برجام دارد، تضعیف توان دفاعی ایران ازجمله این شروط است، اما خوشبختانه امروز نیرو‌های مسلح مسلط به تجهیزات و امکانات کافی در زمین و آسمان است.
شایان ذکر است این مراسم به همت بسیج کارکنان دانشگاه برگزار شد.
 
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2981611 بار   |   دفعات چاپ: 683 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر