آیین بازگشایی و افتتاحیه پروژه های عمرانی دانشگاه خوارزمی آیین بازگشایی و افتتاحیه پروژه های عمرانی دانشگاه خوارزمی

 | تاریخ ارسال: 1400/5/4 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، مراسم آیین بازگشایی و افتتاحیه پروژه های عمرانی دانشگاه خوارزمی روز سه شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰در پردیس کرج باحضور دکترمحمدتقی نظرپور ،معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری در کرج برگزار شد.
در این مراسم دکتر حبیبی، ریاست دانشگاه خوارزمی از چگونگی و مراحل انجام چهارپروژه بازسازی و باز گشایی استخر بین المللی، افتتاح مرکز نظارت تصویری و تردد هوشمند، بازسازی آشپزخانه دانشجویی و بازسازی خوابگاه دخترانه سخن گفت و از تلاش شبانه روزی واحدها و بخش های مرتبط با این پروژه ها تقدیر و تشکر کرد. وی در ادامه از درگذشت دکتر احمد گلی ، استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، اظهار تاسف و تاثر نمود. حبیبی تصریح کرد : این روزها با وجود شرایط سخت بیماری کرونا ،انعطاف پذیری مردم در برابر مشکلات قابل تقدیر است. وی در پایان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ذی الحجه و عید قربان گفت: تقارن این افتتاحیه با ایام فرخنده ذی الحجه،اتفاقی بسیار میمون و مبارک است.
سپس معاون اداری، مالی، وزیر علوم ضمن اشاره به کمبود نقدینگی در دانشگاه های کشور برای انجام چنین پروژه هایی گفت: دانشگاه ها تلاش کردند تا با وجود محدودیت منابع اقدامات موثری را انجام دهند.
نظرپور در ادامه تصریح کرد: ۸۵۰ پروژه عمرانی و رفاهی به همت دولت تدبیر و امید در مراکز آموزش عالی کشور به بهره برداری رسیده است. وی افزود؛ پیش از این حدود چهار و نیم میلیون متر مربع فضای آموزشی داشتیم که امروز به رقمی بالاتر از ۶میلیون مترمربع رسیده است. 
معاون اداری و مالی وزیرعلوم در خصوص مدیریت سبز دانشگاه ها گفت؛ امروز دانشگاه هایی را داریم که با عدم مصرف وسایل یک بار مصرف و با حذف بخش عمده ایی از پایان نامه های کاغذی گام های موثری را در راه حفاظت از محیط زیست برداشته اند.
وی در ادامه با اشاره به مقاوم سازی ساختمان های آموزش عالی گفت: بخشی از ساختمان ها مربوط به قبل و بعد از انقلاب است، طبق آئین های مختلف ساختمان های قبلی با توجه به شرایطی که دارند غیر قابل استفاده می باشند که باید مقاوم سازی شوند که البته در این حوزه نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته است.نظرپور در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش حقوق کارکنان اداری پرداخت و بیان کرد: دانشگاه ها از آئین نامه های خاص خود تبعیت می کنند و براساس ماده یک احکام دائمی پرداخت ها را انجام می دهند. به همین منظور برخی از دانشگاه ها با تامین نقدینگی این پرداخت ها را به صورت قسطی انجام داده و موفق به پرداخت معوقه ها نیز شده اند.
معاون اداری و مالی وزیر علوم در خصوص همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی خاطرنشان کرد: ما در بودجه ۱۴۰۰ تکلیف قانونی داریم که این همسان سازی را مطابق با اعضای هیئت علمی غیر بالینی علوم پزشکی انجام دهیم. اما متاسفانه در فضاهای مختلف اعداد و رقم های بالایی مطرح می شود و گاهی شاهد پخش فیش حقوقی و احکام هستیم که این ها از جمله بداخلاقی هایی هستند که ما در این موضوع با آن مواجه شده ایم. 
در ادامه مراسم مرکز نظارت تصویری و کنترل تردد هوشمند، آشپزخانه دانشجویی و بازگشایی استخر بین المللی و بازسازی خوابگاه دانشجویی با حضور معاون وزیر علوم در دانشگاه خوارزمی (پردیس کرج) به بهره برداری رسید.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2188 بار   |   دفعات چاپ: 174 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر